Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

V první řadě je si třeba definovat výsledek který od škol vlastně chceme.

Dělat reformu bez toho aby jsme měli zcela exaktně definováno jakého výsledku má dosahovat základní škola, průmyslovka/gymnázium...

0 0
možnosti

Přinejmenším s první částí vašeho článbu bezezbytku souhlasím. ZŠ a SŠ ze mne v první řadě vytloukla jakoukoli chuť učit se, téměř uspěla v tom mě vycepovat do naprosté otupělsoti a apatie a spolu s rodinou mi navalila do hlavy hromadu dysfunkčního bullshitu, kterého se musím nyní pracně a bolestivě zbavovat. Za mě R^

1 0
možnosti
Foto

Nabízí se ještě jedna reforma, která by mohla přinést ovoce, totiž zrušit povinnou školní docházku. Ať do školy chodí jen ten, kdo tam skutečně chodit chce, případně koho rodiče dokážou přesvědčit, že tam chodit má, pro ostatní je to jen ztráta času. Na jedné straně by to nutilo školy získávat si "klienty", na druhé straně by odpadla nechuť chodit tam, protože musím a rodiče může stihnout trest.

1 0
možnosti
JF(

Ono je napřed třeba jasně definovat, co má umět člověk po absolvování každého stupně vzdělávacího cyklu. Obávám se, že škola nebude nikdy pro školáky a studenty jen jakousi „juchandou", bohužel tam vždy bude muset být jakýsi prvek nutící k určitým výkonům, a to je ta krajně nepopulární věc. Myšlení prostě bolí, stále opakující se snahy učinit tuto bolest radostí, se jaksi míjejí účinkem. Pominu základní školu a přejdu na střední, k těm pedagogům, které jsem měl tenkrát nejméně rád, neb nutili mou línou mysl k činnosti. Těm jsem byl později velmi vděčný za všechno další, jen díky nim pro mne nebyla matematika a fyzika na VŠ žádný velký problém.

Co tím chci říci, zázračné metody výuky neexistují, jsou jen lepší a horší učitelé, taktéž i lepší a horší žáci, všichni autoři reforem školství se neustále snaží objevovat perpetum mobile, prostě jak něco naučit žáky, kteří se to naučit nechtějí, případně na to nemají. U těch, kteří nechtějí, tam se může ledacos podařit, lépe je motivovat, ale to je vše.

2 0
možnosti
Foto

Díky za článek.  Ještě bych chtěl doplnit informaci o svobodném vzdělání školami typu Sudbury Valey, které vycházejí z již vámi citovaného Summerhilu.   R^

0 0
možnosti
JB

J21a11n 25B85í86l19e69k

30. 1. 2015 21:47

Já jsem tedy zatím od 90. roku nezaznamenal ve školství nic jiného, než že reforma probíhá neustále a lepší výsledek nebo její ukončení se ne a ne objevit:-(.

0 0
možnosti
OP

Jde nějak zreformovat lidi? Od nich se přece odvíjí, zda je škola pro děti zajímavá nebo je pro ně postrachem. Zkuste napřed nějak zmutovat vyučující, pak půjde všechno samo

0 0
možnosti
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1974x
Malíř a autor knihy Univerzální zákony života.
Žijeme ve světě, který stále balancuje na ostří nesvobody. Svoboda a neohroženost začíná až tehdy, když se zbavíme všech drobných i velkých strachů. Pak nás nemůžou zotročit ani vnější okolnosti. Mým přáním je, abychom byli všichni skutečně svobodní. www.mirekvojacek.cz